استفاده از خدمات پیام کوتاه در ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ مورد بهرهبرداری قرار گرفت. از این سال به بعد استفاده از پیام کوتاه بهتدریج در بین کاربران ایرانی تلفن همراه فراگیر شد. در سال ۱۳۸۵، ۸ میلیارد پیام کوتاه در ایران مبادله شد. در این سال روزانه ۲۰ میلیون پیام کوتاه توسط کاربران تلفن همراه رد و بدل میگردید که این رقم در روزهای خاص و اعیاد مختلف بیشتر میشود.
اما اولین پیام کوتاه در شبکه تلفن همراه کشور، مردادماه سال ۱۳۸۱ توسط یک سیستم ایرانی وابسته به دانشگاه صنعتی شریف به صورت آزمایشی برای یک شماره تصادفی ارسال شد. اندکی بعد با خریداری تجهیزات فنی، خدمات ارسال پیام کوتاه در بهمن ماه همان سال به صورت رسمی بر روی شبکه تلفن همراه کشور راه اندازی شد. این سیستم توسط یک پیمانکار چینی و با ظرفیت محدود تنها یک میلیون مشترک نصب شد؛ در حالی که تعداد شمارههای تلفن همراه کشور در آن زمان بالغ بر ۵ میلیون عدد بود.
در ابتدا همه گوشیها امکان استفاده از این خدمات را نداشتند، به علاوه برای راهاندازی سرویس پیامک نیاز به مراجعه حضوری و فعال سازی آن بود. با این همه سال ۱۳۸۴ بود که شرکت مخابرات مناقصهای برای ارائه خدمات پیام کوتاه به صورت انبوه برگزار کرد و در نهایت سه شرکت رهیاب، آتیه پرداز و مگفا به عنوان برندگان معرفی شدند هم اکنون شرکت های زیادی از خدمات این سه شرکت استفاده میکنند. بعضی از این شرکت ها نیز به نوبه خود خدمات مختلفی را به صورت برنامههای مختلف و سایت ها ارایه میکنند.
بتدریج پیامک و پیامک بازی در بین مردم رایج شد. قیمت مناسب، دسترسی آسان، کوتاهی پیام و جذابیت این فناوری جدید دست به دست هم داد تا در مدت زمان کوتاهی استفاده از خدمات پیام کوتاه به سرعت رشد کند تا جایی که سال ۱۳۸۵ حدود ۸ میلیارد پیامک درکشور مبادله شد.
پای پیامکها به برنامهها و مسابقات تلویزیونی، تبریک اعیاد و مراسمها، تبلیغات، اطلاع رسانی و موضوعات دیگر باز شد و دیگر کسی نبود که با دیدن متن کوتاهی روی تلفن همراه خود، آن را یک مزاحمت تلفنی قلمداد کند.
اما این نکنه قابل توجه است که در ایران فناوری پیام کوتاه، مانند کودکی ۶ ساله میماند که اگر چه هنوز به دنیای بازاریابی به وسیله تلفن همراه گام ننهاده اما با دنیای تبلیغات بیگانه نیست. استفاده از خدمات پیام کوتاه در ایران برای نخستین بار در سال ۱۳۸۱ مورد بهرهبرداری قرار گرفت. از این سال به بعد استفاده از پیام کوتاه به تدریج در میان کاربران ایرانی تلفن همراه فراگیر شد.
براساس گزارش منتشره از شرکت مخابرات ایران تعداد مشترکان تلفن همراه در ابتدای سال ۱۳۸۳ رقمی برابر با ۸۷۶/۴۴۹/۳ نفر بوده است که با رشد ۹۱/۴۷درصدی در انتهای سال ۱۳۸۳ به ۷۴۹/۱۰۲/۵ مشترک افزایش یافته است. در سال ۱۳۸۵ با اضافه شدن سرویس پیامکوتاه تلفن همراه تمام مشترکان، رشد بیشتری در برداشت و به تدریج در بین کاربران ایرانی فراگیر شد. در این سال حدود ۸ میلیارد پیام کوتاه در ایران مبادله شد.
فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز، سرانجام و با تاخیر در تیرماه ۱۳۸۶ در حالی که استفاده از واژه” “SMS در جامعه فراگیر شده بود، معادل فارسی «پیامک» را برای آن به تصویب رساند. مدتی بعد استفاده از زبان فارسی در پیامک ها که تا آن موقع صرفا با حروف انگلیسی نوشته میشدند، ممکن شد و برای تشویق مشترکین به استفاده از رسمالخط فارسی، برای این خدمات تعرفهای پایینتر از پیامک با حروف انگلیسی تعیین شد.
سیمرغ اس ام اس ارائه دهنده خدمات مبتنی بر پیام کوتاه و پیام های تبلیغاتی و پیام صوتی در سراسر کشور با پایین ترین تعرفه وحرفه ای ترین پنل های کاربری و نمایندگی آماده خدمت رسانی می باشد. سامانه پیام کوتاه سیمرغ دارای بانک شماره قدرتمند از کل کشور به تفکیک استان، شهر، کدپستی، جنسیت، رده سنی، همرا اول، ایرانسل، بانک مشاغل و... می باشد.
"با تبلیغات پیامکی بهتر دیده شوید"
017-32229441
برای دریافت فایل آموزشی بصورت فیلم به آدرس زیر مراجعه فرمایید
http://www.aparat.com/simorghsms
عناوین مرتبط:
قدرتمندترین سامانه پیامکی در گلستان
پنل ارسال اس ام اس یا پیام کوتاه (SMSPANEL)
قدرت مند ترین سامانه پیامکی در کشور
8 نکته برای نوشتن متن عالی پیامک (sms)